Kørekort til motorcykel | Kjærgaard Køreskole

Kørekort til motorcykel

Kørekort til MC

​Kjærgaard Køreskole uddanner hvert år et stort antal Mc elever med stor interesse og viden.​

"Jeg har selv kørt motorcykel siden jeg blev 18 år, og den erfaring sammen med min uddannelse som kørelærer, bliver brugt til at uddanne nye elever så de kan færdes sikkert i trafikken." - Leif Nissen

Sikkerhed er så vigtig i Kjærgaard køreskole, at vi uddanner ikke motorcykelister som ikke har kørekort til bil.

​En meget vigtig ting som Mc-kører, er forståelse for motorcyklen og de kræfter som opstår i forbindelse med at farten stiger.

​Alt kan gå galt hvis man ikke er dygtig nok til at forudse og bedømme de forskellige trafiksituationer, som opstår hver dag ude i trafikken, samt måden du vælger at reagerer på.

Det er nogle af de ting vi bruger meget tid på i løbet at din uddannelse som Mc-kører.

​Mine mange år som motorcyklist og mit samarbejde med Carstens MC, giver dig en stor ekspertise at trække på når der skal vælges motorcykel og udstyr.

​At vælge den rigtige motorcykel og udstyr er som nybegynder ikke let, da der findes et meget stort udvalg, både hvad pris angår men ikke mindst også kvalitet.​

​I køreskolen har vi 6 motorcykler at vælge imellem

• ​1 Suzuki Gladius SV 650 ccm med ABS
  • 1 Yamaha MT-07
  • 1 Suzuki Gladius SV 650 ccm
  • 1 Kawazaki ER6N
  • 1 Suzuki GS 500 ccm som er sænket
  • 1 Yamaha 125 ccm.

​Det er alle motorcykler som er lette og sikker at køre på. Hvis du er i tvivl om hvilken cykel du skal vælge, finder vi ud af det i fællesskab.

​​Kategori A1 (lille motorcykel)

• Tohjulet motorcykel med eller uden sidevogn med et maksimalt slagvolumen på 125 cm3, en maksimal motoreffekt på 11 kW og et forhold mellem motoreffekt og køreklar vægt på højst 0,1 kW/kg.
  • Trehjulet motorcykel med en motoreffekt på højst 15kW.
  • ​Trehjulet bil med en motoreffekt på højst 15kW.
  • Lille og stor knallert
  • Let firehjulet bil (quadricykel) med en konstruktivt bestemt maksimal hastighed på højst 45 km i timen.
  • ​Kørekort til kategori A1 kan udstedes til en person, der er fyldt 18 år og har bestået en køreprøve.

​​Kategori A2 (mellemstor motorcykel)

• ​Tohjulet motorcykel med eller uden sidevogn med en maksimal motoreffekt på 35 kW og et forhold mellem motoreffekt og køreklar vægt på højst 0,2 kW/kg og ikke afledt af motorcykler med mere end den dobbelte maksimale motoreffekt.
  • ​Kørekort til kategori A2 kan udstedes til en person, der er fyldt 20 år og har bestået en køreprøve.
  • Eller har haft kørekort til A1 i 2 år og bestået en praktisk prøve.

​​Kategori A (stor motorcykel)

• ​Alle motorcykler.
  • Kørekort til kategori A kan udstedes til en person, der er fyldt 24 år og har bestået en køreprøve.​​
  • Eller har haft kørekort til A2 i 2 år og bestået en praktisk prøve.

Kontakt os

Du er altid mere end velkommen til at kontakte os hvis du skulle have spørgsmål eller ønsker et uforpligtende tilbud.