FAQ | Kjærgaard Køreskole

FAQ

Jeg vil her prøve at besvare de mest almindelige spørgsmål i forbindelse med dit kørekortforløb.

Tilmelding:

På vores hjemmeside kan du se hvor og hvornår vi har holdstart til bil og mc, samt kurser i førstehjælp. Der kan du også tilmelde dig.

Skal du tilmelde dig et førstehjælpskursus, kan du gøre det via dit login i Go n`Drive eller på hjemmesiden her.

Når du er tilmeldt et kursus, får du en bekræftelse på e-mail. I den mail er der også et link til Go n`Drive, hvor du kan se vores online kalender og din lektionsplan.

Ansøgning:

Når du starter på kørekortet, udfylder vi din ansøgning i fællesskab. Den sørger vi for bliver godkendt på borgerservice. (kan først godkendes når du har afleveret lægeattest, foto og gennemført førstehjælpskurset)

Lægeattest:

Du skal altid aflevere en lægeattest, når du skal have kørekort. Få den lavet inden du starter, eller så hurtig som muligt. Lægeattesten skal godkendes af borgerservice.

Førstehjælp:

Første gang du tager et kørekort, skal på gennemføre et færdselsrelateret førstehjælpskursus. Vi har vores egen førstehjælpsinstruktør, og du kan altid se og tilmelde dig et kursus på hjemmesiden. Du skal have gennemført kurset inden din ansøgning kan godkendes og inden teoriprøven.

Foto:

Der skal et foto til dit kørekort. Det skal opfylde samme krav som et pasfoto.

Betaling:

Betalingen foregår via Go n`Drive. Der er mulighed for at dele betalingen i 2 rater.

Selvstudium:

Hvis du ikke har mulighed for at komme til teori f.eks. på grund af sygdom, er der mulighed for selvstudium. Det er dog kun en gang det er muligt. Er du fraværende flere gange, kan du ikke følge holdet.

Aflysning af køre eller banetid:

Hvis du skal aflyse en køretid, så gør det hurtigst muligt. Jo nemmere er det for os at finde en anden elev og køre med.

Møder du ikke op til en aftalt køretid, eller melder afbud senest kl 12.00 dagen før, vil du blive opkrævet 300 kr pr. lektion.

Hvis du skal aflyse en køretid på manøvrebane eller glatbane, skal det ske senest 48 timer inden.

Møder du ikke op eller aflyser for sent, koster det 1000 kr.

Teoriprøve:

Vi booker en teoriprøve til dig, når du føler dig klar, og det er muligt.

Du skal medbringe din ansøgning, ID og din lektionsplan på mobilen.

Praktisk prøve:

Når teoriprøven er bestået, og du har gennemført den lovpligtige undervisning, kan du komme op til den praktiske prøve.

Prøvegebyr:

Færdselsstyrelsen tager 1170 kr for din teori og praktisk prøve. Det skal betales inden vi kan booke prøven. Du kan betale direkte på køreprøvebookning eller på borgerservice.

Kørelærer:

Du vil som udgangspunkt have den samme kørelærer under hele forløbet. Det er ikke nødvendigvis den samme kørelærer der underviser i teori, som ude i skolebilen.

Hvor kan jeg se mine teori og køretider:

Du vil altid kunne se dine tider i Go n`Drive kalenderen. Der har du også mulighed for at vælge i mellem flere forskellige køretider.

Manøvrebane:

Vi aftaler tid til manøvrebane den første dag du starter. Når du skal på manøvrebane, så medbring fornuftigt fodtøj (kondisko). Det giver den bedste oplevelse.

Glatbane:

Hvis vi kan samle 6 elever og du tager kørekort i Esbjerg eller Billund, kan vi arrangere transport til og fra banen i Varde.

Med venlig hilsen Leif

Kontakt os

Du er altid mere end velkommen til at kontakte os hvis du skulle have spørgsmål eller ønsker et uforpligtende tilbud.